Конспект урока по английскому языку на тему «Электронное письмо как новое средство общения»
МБОУ СОШ № 5 «Многопрофильная»
Учитель английского языка Чернова Валентина Анатольевна
Урок английского языка в 6 классе
Тема урока : «Электронное письмо как новое средство общения»
Цели урока
Развитие коммуникативных умений обучающихся в четырех основных видах речевой деятельности ;
Дальнейшее развитие общих и специальных учебных умений; ознакомление с различными способами и приемами самостоятельного изучения языков и культур, в том числе с использованием новых информационных технологий;
Развитие и воспитание У школьников понимания важности изучения иностранного языка в современном мире и потребности пользоваться им как средством общения, стремления к взаимопониманию между людьми разных сообществ, толерантного отношения к проявлениям иной культуры;
Сообщение темы, цели и плана урока
Hello my dear students! I’m glad to see you again!
Well, the theme of our lesson is «An e-mail as the means of communication».
Today we are going to speak about our Danish friends and send them our new e-mails. So, look at the plan of our lesson:
Warming up
Listening to Gabriela’s letter
Playing a computer game
Working in the blog
Речевая разминка
Well, we have been learning English for a year and a half. We know and can do a lot. So, please, answer my questions:
How are you?
Can you speak English?
Can you read English?
Can you write English?
Can you ride a bike?
Can you ride a horse?
Can you drive a car?
Can you play football?
Can you play the piano?
Can you use a computer?
Can you write e-mails?
Do you like to read books?
Do you like to watch television?
Do you like to listen to music?
Do you like to play computer games?
Do you like to play sports?
Do you like English?
Do you like to write e-mails?
Do you have a brother or a sister?
Do you have a dog or a cat?
Do you have a computer at home?
Do you have many friends at school?
Do you have a pen friend?
Where is your pen friend from?
Аудирование письма другу по переписке «Gabriela’s letter» и работа с ним
Аудирование текста письма и выполнение заданий к нему.
I see you like English and you can do a lot. Let’s listen to an e-mail and try to understand it. Work using your individual answer-sheets. Fill in the necessary words:
Gabriela is Sue’s…
Gabriela is from Rosario in…
Now she is in Cambridge in…
Tobey Maguire is her favourite… star.
He’s from the…
Jennifer Lopez is a film star and a… star.
Gabriela’s favourite sports star… from America.
Her favourite… star is Russian.
… is your favourite star?
What… is he or she from?
Повторное слушание письма с опорой на текст «Gabriela’s letter»
Let’s listen to the letter again using the script.
«Hi, Sue!
My name is Gabriela Fernandes. I’m your new pen friend. I’m from
Rosario in Argentina. Now I’m in Cambridge in England. It’s great!
My favourite film star is from the States. His name is Tobey Maguire. And
He is great!
My favourite pop star is Jennifer Lopez. She is American. She’s a film star
And a pop star.
My favourite sports star isn’t American. She is from Russia. Her name is
Maria Sharrapova.
Who is your favourite star? Is he or she from the United States?
Write soon!
Gabriela.»
Самопроверка правильности выполнения заданий и
Самостоятельное выставление оценок за этот вид работы в индивидуальном листе оценивания;
Please, check your answers and give a mark to yourself.
Закрепление страноведческой лексики в игре на компьютере.
Игра на нахождение известных лексических единиц
Students of our school have a lot of pen friends in different countries: in Argentina, in Japan, in Great Britain. Do you know the names of many countries? What nationalities do you know?
Let’s play the computer game «Ten countries and nationalities».
(каждому обучающемуся предоставляется индивидуальный вариант
Игры и 2 минуты игрового времени;
The words to be found: Argentinean, British, Italian, Polish, Russian,
Australia, Brazil, Denmark, France, Turkey)
Взаимопроверка выполнения задания и выставление оценок друг
Другу в индивидуальный лист оценивания;
Please, check your friends’ words and give marks to each other.
Работа в блоге «Russian and Danish pen friends»
A) просмотр и выборочное чтение писем от друзей по переписке из Дании
All of you have your pen friends in Denmark and we work in the blog
Together with our Danish partners. Let’s read some of the letters from your
Friends. Please, show us the picture of your friend, tell us his or her name and
Read any e-mail you like.
B) размещение в блоге собственных электронных писем друзьям в Данию
Thank you! The letters are so interesting! But your home task was to write
Your own e-mails to your pen friends. So let’s add them to the blog now.
Please, remember the steps of working in the blog. Your answer sheet
Can help you. Follow the instructions:
New Post
Title: To…… from……
Copy and put your letter into the blog
Publish Post
View Blog
C) просмотр и выборочное чтение отправленных писем из блога;
I see a lot of new e-mails have just appeared in our blog. Who wants to read
The letters? I think we can add some pictures taken during our lesson, too. It
Will be interesting for our friends to watch them.
Подведение итогов урока.
We have done a lot today! Do you agree? You’ve worked hard and I’m very pleased with you!
Please, watch the blog from your home computers and be ready with your new ideas and letters!
Конспект урока по английскому языку на тему «Электронное письмо как новое средство общения»